איזה דרך עושה כל מיתוג עסקי?

מיתוג עסקיזיהוי והגדרת השוני!

הדבר הראשון שעושה תהליך הדרך של מיתוג עסקי, היא לזהות ולהגדיר את השוני שקיים במוצר או השירות שאנחנו רוצים למתג. השוני חייב להיות בולט, חדשני כזה שעשוי לחולל שינוי רב בשוק ובענף אליו הוא שייך. צרכנים צריכים להרגיש שטרחו כדי לייצר אותו עבורם, שזה בדיוק מה שהיה חסר בשוק והרגע הזה בו משיקים את המותג הזה, חייב לעורר שמחה בקרב מי שזקוק למוצר או לשירות הזה. מותג אם כך, חייב לעורר התפעלות, לשמח, לחדש ולפנות לקהלי יעד שרק חיכו לו בסבלנות והיא השתלמה.

בדיקת המתחרים!

אין ספק כי כל חברה או יצרן בודקים את השוק לפני שהם בכלל יוצאים עם מוצר חדש. היום יותר מתמיד- השוק הרבה יותר שקוף. יש המון מידע באינטרנט וקשה מאוד לטעות ולייצר מוצר שכבר קיים. זה לא בעיה לבדוק מה יש בשוק ולא רק המקומי, זה לא בעיה לבדוק אצל רשם הפטנטים, והכול מפורסם ונגיש. שלב זה הינו קריטי בתהליך מיתוג עסקי כדי לדעת איך בדיוק לפלח ולבנות את המותג שלך שיהיה ייחודי יותר משאר המתחרים.

הבעיה היא שונה! נכון שקל לייצר מוצר חדש שאין לאחרים כי קל לדעת מה יש להם, אבל מצד שני איך מייצרים מותג עסקי בעולם השפע הנוכחי? מיתוג עסקי מותאם אישית שצועק אני פה ואני מעל כל שאר המתחרים.

כדי לייצר מותג חדש, חייבים לזהות שינויים ומגמות בשוק, נישות פנויות, טרנדים עולים ואז להיכנס בדיוק במקום הפנוי הזה עם הדבר החדש. הוא חייב להיות אחר כי אחרת לא ניתן יהיה למתג אותו. מיתוג עסקי בנוי על שוני, לא על תרבות העדר…

זיהוי החוליות החזקות של המותג !

בדיקת המתחרים תעלה את ההבדל, השוני, המקוריות וההזדמנות השיווקית. כל אלה יובילו לתהליך מיתוג עסקי שיבדל את המוצר, אבל יותר מזה, התהליך הזה צריך גם לאפשר לו להיות משווק בקלות בתחום שלו, משום שאחרי בדיקת המתחרים, צריך גם לדעת הוביל אותו בצורה אסטרטגית שונה וזה גם קשור לבשורה הצרכנית החדשה שלו, שבגללה הוא יכול היה להתמתג.

אם למשל המוצר הזה מדבר על נישה חדשה, מיתוג עסקי שכזה יכלול גם את סימני הזיהוי שלה, כדי שהצרכנים יבינו שזה לא רק מותג חדש, אלא נישה שיווקית חדשה לגמרי. ההבנה הזו תעזור להם לצרוך אותו ותגביר את השיווק שלו.

לוגו, מיצוב, הזדמנות!

לוגו הוא כמובן אחד המוטיבים בתהליך של מיתוג עסקי חדש. הלוגו חייב להתאים את עצמו למוצר כאילו והוא נולד אתו. חייבת להיות זרימה והרמוניה מושלמת בין המוצר והלוגו כדי שהצרכן הסופי יזהה את המוצר גם בלי הלוגו וכמובן לוגו גם בלי המוצר….
מיצוב המותג בשוק שלו יפנה לקהלי היעד שזקוקים לו. ככל שיש במותג אפיונים שונים שמתוכננים לספק צרכים חדשים, זה יתבטא בתהליך של מיתוג עסקי ובפנייה המכוונת והמגמתית לקהלי היעד של המוצר.

לאחר שהמותג שלך עבר שינוי של מיתוג עסקי מנצח המתאים בדיוק לקהל היעד שלו אפשר להגיע לשלב הבא, פרסום באינטרנט למותג כדי שהוא יגיד אני כאן ואני הכי טוב בתחום.

מאמרים נוספים