האם אתם שווים מיתוג עסקי?

פמיתוג עסקיעם כשאנו באנו ארצה לא היה קיים מושג כזה מיתוג וכל מי שקצת בקיא בהיסטוריה יודע שהיו מעט מאוד מוצרים שאפשר היה לקרוא להם מותגים.

כמו למשל מאוורר של פירמת "סטאר" הכחול הראשון שהיה בהחלט מותג עסקי וזאת מדוע?

כי הוא עשה יופי של אויר, חזק, עוצמתי ולא התעייף במשך כל הקיץ הישראלי החם. כי לא כל אחד יכול היה לקנות אותו- הוא היה יחסית די יקר, וכי בגלל שהוא עשה יופי של אויר הוא כבר היה מותג. 

ועכשיו נשאלת שאלת המיליון בתחום המיתוג. האם מאוורר סטאר הפך למותג בגלל האיכות שלו, והאם זה שהוא הצליח לאוורר מעולה הפכה אותו למותג?

והתשובה היא SAME SAME. מותג מנצח, חייב להיות איכותי. כל בעל עסק או חברה שמחשיב את השירות או המוצרים שלו כאיכותיים, חייב לעשות מיתוג עסקי משום שאיכות לא מובנת עד שלא מגדירים אותה ומבליטים אותה, וצרכנים לא יודעים לאתר יתרונות, צריך להגיש להם אותם ואם לא תסבירו מי אתם ומה אתם וקוראים לזה מיתוג עסקי, יחשבו שאתם כמו כולם ולכן, אם אתם כמו כולם אתם לא יכולים להתמתג אבל אם אתם שונים- דברו אתנו.

תהיו שונים- תהיו ממותגים!

כדי להיות ממותג אתה חייב להיות בעל ערך שונה משל האחרים. ואת הערך הזה אפשר לפרוט לכל מיני פרמטרים: חדש, מעודכן, משודרג, איכות אחרת, מענה שונה, נישה חדשה, תוספים חדשים, איכות גבוהה, בשורה צרכנית ועוד ועוד. בשביל זה אנחנו פה, בשביל זה מעצבת גרפית תעשה את המותג שלך עוד יותר נפלא.

ואם נמשיך לעסוק באותו מאוורר סטאר מיתולוגי נאמר כך. בוודאי שהיו עוד מאווררים בשוק, אבל הם לא היו כמותו. הוא היה אחד ויחיד ומיוחד במינו והיה בו משהו שלא היה לאחרים, ולכן אם ההליך של מיתוג עסקי היה רווח באותם חמסינים של אותן שנים, אפשר היה לעשות לו מיתוג עסקי בקלי קלות, כי הוא נוצר ממותג, רק צריך היה לרוץ ולספר את זה לחבר'ה בצורה שהייתה ממתגת אותו סופית… 

היום כאשר פרסום באינטרנט הוא כלי חזק ואפקטיבי. העידן בו אנו חיים מוצף במותגים, בבשורות צרכניות חדשות, אנחנו חייבים למתג את מה שיש לנו משום שאנחנו חייבים לבלוט מתוך השפע. מיתוג עסקי הופך כל מוצר למותג, מיתוג עסקי גורם לו לבלוט במדף המוצרים ולהיחטף משם במהירות, מיתוג עסקי עושה אותו… לממותג! לפעמים זה מרגיש כמו אותה מחט בערימת שחת, אבל אם מוצאים אותה… איזה הרגשה נהדרת…ככה מרגיש כל מותג ששווה מיתוג. נהדר!!!!

מאמרים נוספים