כך תממשו מיתוג עסקי בהצלחה יתרה

מה זה מיתוג עסקי ומדוע מעטים עושים את הפעולה כמו שצריך? בשונה מהמלצה על מקום עבודה חדש, כותב מאמרים "תותח", משווק עסקי "מוצלח" וכדומה, אף אחד לא יגיד לכם שהעסק שלכם צריך לעבור מיתוג. למעשה, גם אם החברים שלכם ידעו שכך הדבר, הם לא ימהרו לספר לכם שזה מה שאתם צריכים לעשות. אחרי הכל, גם הם עצמאיים אז למה לתת לכם את הניצחון בתודעה? מיתוג זהו הכלי שיאפשר לכם, ורק לכם, את הניצחון. זה מה שמספר לציבור מה מיוחד בעסק שלכם ומדוע לפנות דווקא אליכם, בלי מאמר רב שורות, אלא במסר קליט ומשכנע. אורכו כשורה אחת לעתים מחצית ממנה. למיתוג מצורף בדרך כלל גם לוגו ויזואלי המאפיין אתכם. החדשות הטובות הן שגם על בית עסק שהלך עם הזרם ולא ניכר כי הוא ייחודי ביחס לאחרים ניתן למצוא מסרים ממתגים.

המסר הממותג – הנכס של העסק

לכל בית עסק יש את המיתוג שלו, את מה שמאפיין אותו. ניתן כמה דוגמאות. נניח שבית העסק הוא מכון שנותן שיעורים פרטיים. נניח שמדובר באזור עם תחרות קשה במיוחד, למשל המרכז והשרון, ובעל העסק לא גר בעיר הגדולה אלא במושב כמו רשפון, למשל. הוא יכול ליצור לעצמו מסר כמו "ללמוד באווירה פסטורלית" ובכך הוא מרמז שאצלו הלימודים מועברים באווירה טובה באזור פסטורלי ורגוע, מה שלא יכול לעשות מורה פרטי מרחוב דיזנגוף בתל אביב, למשל, ככלי מיתוג. אבל אם המורה מדיזנגוף פיתח שיטת לימוד שאצלו כולם עוברים את המבחן המסר שלו צריך להיות "שיטת (שם העסק) זה בדוק". המסר הממתג הוא שיפתח צוהר ללקוח להתעניין ראשונית ברכישת שירותי העסק.

הלוגו העסקי – הכלי שיצוד את עין המתבונן

כמובן שלצד המסרים הכתובים נדרש עיצוב לוגו בעל מראה מכונן, כזה שייצור אווירה קסומה במיוחד בקרב הקהל. לכל אחד – הלוגו האישי שלו, אך ישנם כמה כללים שחשוב לשים לב אליהם: פונטים וטקסטים לעולם יהיו קריאים. אם בחרתם לוגו בהיר כמו צהוב או ורוד, הדבר האחרון שאתם צריכים הוא פונט בצבע לבן. פונט שחור עשוי לעבוד טוב במקרים כאלה. לימוד מלוגואים וסמלילים של קבוצות כדורגל, עיריות וחברות אחרות יכול לשפוך אור על התכנון ולסייע לכם ליצור לוגו מוצלח. את הלוגו חשוב להטמיע בכל מסר מיתוג כשאתם בונים מודעת אינטרנט על מנת שידעו כי מדובר בבית העסק הייחודי שלכם.

לטיפים למיתוג העסק לחץ כאן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים