לוגו חינם או מקצועי

לוגו חינם או מקצועי – מה עדיף ולמה?

יש היום באינטרנט אפשרויות רבות לעשות כמעט כל דבר לבד, החל מבניית אתר, הכנת כרטיסי ביקור ועד ליצירת לוגו חינם. נכון הרשת מציעה המון אפשרויות לעשות דברים לבד, אבל יש דברים שחייבים לעשות באופן הכי מקצועי- לוגו הוא אחד מהם. 

לוגו הוא סמל של כל עסק שרוצה להיות מותג. זה מה שמבדל אותו מעסקים מתחרים. להם יש את הלוגו שלהם, ולו יש את הלוגו שלו. בחירת הלוגו חייבת להיות חכמה ומבוססת. לא יוצרים סתם לוגו, צריך להיות בו משהו שקשור למותג עצמו. זה קורה כמעט בכל הלוגואים שאנחנו מכירים, הם לא נוצרו יש מאין.

אם למשל מדובר במותג של אופניים, ייתכן כי בלוגו שאגב שמו העברי הוא סמליל", יהיה גלגל של אופניים ובתוכו שמו של המותג (סתם רעיון), בכל לוגו יש משהו שמרמז במה עוסק העסק הזה. לא תמיד, אבל ברוב המקרים.

 

לוגו חינם או מקצועי - מה עדיף?

 

לוגו כשם המשפחה של הבעלים

הלוגו של מקדונלד למשל מורכב מהאות M בצהוב. מקדולנד הוא שם המשפחה של האחים שהקימו את הרשת. פה לא חשבו יותר מדי, אלא הלכו על הדבר הכי קל. שם משפחה נטו.  הלוגו של חברת אפל –תפוח נגוס נוצר אחרי שניסיתי לצייר כמהה תפוחים בכל מיני וריאציות. ביס אחד שנתתי לאחד מהם גרם לי לחשוב על המילה BYTE מעולם המחשבים שנשמעת (אבל לא נכתבת) כמו המילה ביס-BITE.

הלוגו של טויוטה למשל נראה כמו מישהו שחובש כובע בוקרים, אבל בעצם מדובר בהיסטוריה ובכלל בקוף של מחט. החברה החלה את דרכה בייצור מכונות תפירה, ולכן הקןף של המחט. פירוק אותיות הלוגו ייצור את שם החברה.

לא כל הלוגואים ברורים, ולעתים רבות יש צורך להסביר אותם. הם ברורים למי שיצר אותם, ולכמה אנשים מהחברה עצמה. אבל מה שבטוח כאשר מדובר במותג על, כולם זוכרים את הלוגו ומחברים אותו למותג. 

 

איך יוצרים לוגו?

יצירת לוגו נעשית לא רק כיצירה גרפית, אלא שמי שיוצר אותו צריך להבין בשיווק לדעת מה החברה לה הוא מכין את הלוגו עושה, וגם מדוע. הוא ינסה לשלב בתוך הלוגו משהו שהכי אופייני למותג הזה. ניקח לדוגמה לחם גרוזיני בעבודת יד, זה משהו שלא  כל אחד יודע להכין, לכן רק ציור של לחם גרוזיני יכול להעיד על מה המאפיה הזו עושה. מי שמכיר את הלחם ידע לזהות שמדובר בו. אפשר גם לעשות איור של קמח מסוים, אזור מסוים בגיאורגיה או כל אלמנט אחר שמרמז על המוצר, מאיפה הוא הגיע, מה הייחוד שלו ועוד.

לוגו צריך להכיל משהו מהערכים של המוצר, אבל לא את כל הערכים שלו. זה בלתי אפשרי. בסופו של דבר צריך להתקבל לוגו ברור, אסתטי ומעוצב ולא בליל של איורים גרפיים בלתי מובן.

 

מסקנה: לוגו חייב להיות מקצועי

מכיוון שלוגו זה לא רק איזה סמל של משהו, אלא שהוא צריך להכיל ערכים מסוימים ומוטיבים הקשורים מעולמו של בעל הלוגו, הוא חייב להיעשות ע"י מעצב גרפי, תוך מעורבות של אנשי שיווק ואסטרטגיה שיוכלו להביע את דעתם המלומדת על הלוגו ולציין אם הוא אכן, מובן וקשור למותג ומחובר אליו. האם הוא מייצג אותו נכון. האם הצבעים נכונים עבור המותג הזה ועוד. את כל אלה בוחנים לא רק ברמת הגרפיקה של המותג, אלא גם ברמה השיווקית שלו. 

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים