מיתוג עסקי: כי לוגו הוא מיתוג

כאשר חברה רוצה לבדל את עצמה מחברות אחרות בתחום הפעילות שלה, היא חייבת לעשות מיתוג עסקי לחברה מיתוג זה כולל בין השאר גם יצירת לוגו מיוחד שמבטא את היתרונות הבולטים והמשמעותיים שלה.

חברה שאין לה מיתוג עסקי ואין לה לוגו, הולכת לאיבוד בין עוד המון חברות דומות לה ובכך לא תצליח לגרום להזדהות של צרכנים איתה ועם מה היא מייצגת. כדי לנכס לעצמה לקוחות וליצור בידול למוצרים או לשירות שלה היא חייבת מיתוג.

לוגו הוא חלק מהמיתוג העסקי של החברה והוא חייב להופיע בכל החומרים הפרסומיים של החברה, ניירות מכתבים, כרטיס ביקור וגם באתר שלה ברשת. לוגו הוא הסמל שמלווה אותה, בגלל זה החשיבות של עיצוב לוגו היא הכרחית ונחוצה. לוגו הוא מה שהצרכנים זוכרים והוא נחרט בזיכרון הצילומי שלהם יחד עם עוד שורת יתרונות שהם זוכרים על החברה הזו. כאשר חברה שמה דגש על מיתוג עסקי היא שמה דגש על לנצח את השוק ובכך להיות הטובה ביותר בתחום שלה.

מיתןג עסקי שעובד

מיתוג עסקי מבדל אתכם !

מיתוג עסקי מתבטא לא רק בשם וכמובן עיצוב לוגו של חברה אלא בשורה של פעולות שמייצרות ומבססות את התדמית הרצויה לחברה. זו יכולה להיות פעולת קידום מכירות, השקת קמפיין פרסומי, השקת מוצרים, יחסי ציבור וכו', כל פעולה שחברה עושה ושמגיע לידיעת הציבור קשורה למיתוג העסקי ולצורכי החברה  כאשר חברה מייצרת את הפעולות הללו היא מעבירה את המסרים כפי שהיא רוצה שהם יגיעו לקהל הצרכנים שלה.

חשיפת הפעולות של החברה מייצרות לה את התדמית שהיא רוצה ליצור. אם למשל היא חברה שמייצרת נעלי ספורט לריצה והיא מארגנת מרתון ובמרתון הזה מתנוסס הלוגו שלה בכל השלטים וגם באזכורים במדיה, הרי שהאירוע נתפס כאירוע תדמיתי שמוסיף לחברה גם חשיפה ובעיקר מציג אותה כמי שלוקחת חסות על אירוע ספורט ומכאן הדרך לשייך בין תרבות הספורט לנעליים שהיא מוכרת היא קצרה.

אי אפשר לדעת במיתוג עסקי…

מיתוג עסקי הוא תהליך, תהליך שלוקח זמן וכאשר ניגשים לתהליך בצורה טובה הוא יגדל ויהפוך מהתהליך למותג. מלאכת המיתוג מתחילה בניתוח שיווקי ותדמיתי מהן הפעולות שהחברה צריכה לעשות כדי שהיא תהיה ממותגת בצורה מסוימת. מיתוג עסקי הוא לא משהו שאפשר לגעת בו, הוא מכלול של יצירת ארועים, פעולות ויוזמות שבדרך שבה הן נעשות הן מעבירות את המיתוג של החברה, ואת מה שהם רוצים שיחשבו עליה וכאשר החברה שמה דגש על פעולות אשר יקדמו את המיתוג העסקי שלה.

היא שמה דגש על המוצר שלה, על הלקוחות שלה וגם כל על ההצלחה שלה. מיתוג עסקי שעובד הוא מיתוג עסקי שמתייחס לכל הרבדים השונים שחברה צריכה לתת דגש בעת יצירת מותג חדש. מותג שמוכר, מותג שעובד, מותג שמנצח בקמפיין פרסום בגוגל.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים