למה עסק קטן צריך לוגו?

אחת השאלות החוזרות פעמים רבות בקרב בעלי עסקים קטנים היא "למה בעצם אני צריך לוגו לעסק שלי?". הסיבה היא בדרך כלל הרצון של אותם בעלי עסקים להתבסס קודם, להשקיע את הכסף והזמן שלהם באפיקים שלכאורה נראים להם חשובים יותר, כגון הגדלת החשיפה והרחבת קהל הלקוחות.

בניית אתר עבור העסק? אחר כך. תהליך קידום אתרים מקצועי? זה ממש רחוק. מודעות ממומנות בגוגל? חכה, אחי, תן להרוויח קצת כסף לפני שאני מתחיל להשקיע אותו בפרסום… אלה חלק מן התשובות שבעלי עסקים נהוגים לענות כששואלים אותם לגבי ביצוע פעולות נוספות עבור העסק שלהם. אולם בראש ובראשונה, אחד מן הדברים הבסיסיים ביותר שעליו לעשות, היא יצירת לוגו.

מהו לוגו

לוגו הוא אלמנט גרפי שממצה את הרעיון והאופי של עסק מסוים, מייצג אותו ומבדל אותו מן המתחרים שלו. הלוגו צריך להיות קל לזכירה, כדי להעביר בתוך חלקיק שניה למי שמבחין בו עולם שלם של ערכים. ככל שהלוגו יותר מוקפד, מעניין ומפורט, כך העסק אותו הוא מייצג נתפס כאיכותי ומקצועי יותר. הוא נבנה במטרה להעניק לצופה טעימה מחווית המותג באופן פשוט, נוח ורענן, תוך העברת אלמנטים מיוחדים, בידוליים, שמשקפים את אופיו הייחודי של המותג.

עם כל כך הרבה משמעויות שיש ללוגו, ודאי שעסק, גדול או קטן, אינו יכול להתקיים בלעדיו. זאת ועוד: ככל שרשימת התפקידים של הלוגו מתארכת, כך ברור שלא ניתן להפקיד את מלאכת עיצוב הלוגו בידיו של חובבן. על מנת לעצב לוגו ברור, ייחודי, שמעביר את התחושות והמסרים שהעסק מעוניין לשדר ללקוחותיו, לבטא את ערכי המותג וכן הלאה, יש צורך באיש מקצוע מנוסה.

דווקא לעסק הקטן

כל אותם בעלי עסקים המבקשים להתמקד תחילה בהיבטים אחרים של העסק אינם טועים לחלוטין. אכן יש חשיבות רבה להעלאת החשיפה, להרחבה קהל הלקוחות ולהגדלת שורת הרווח בסוף החודש. אולם עליהם להבין שדווקא כאשר מדובר בעסק קטן, הרי שלוגו מעוצב היטב אשר ממלא את תפקידיו כראוי הוא דווקא כלי עזר ממעלה ראשונה אשר יכול לשרת אותם בהשגת כל יתר המטרות שלהם. זהו בעצם מיתוג עסקי שכיום נחשב מאסט לכל עסק- קטן או גדול.

עסק שיש לו לוגו טוב בעצם נהנה ממעין מלווה צמוד אשר יכול להציג אותו בפני הלקוחות הפוטנציאליים, להסביר אודות המוצרים או השירותים ולחשוף את הצופים בו לעולם הערכים של המותג הצעיר. לוגו יכול לגרום לעסק קטן ומתחיל להיראות כמו עסק גדול ומפותח, להגיע לתודעה של הצרכנים ולהישאר בה לאורך זמן רב. הוא זה שיכול לעזור לעסק להתבלט על מדפי החנות, בין שפע המודעות בעיתון, בין באנרים של מתחרים באינטרנט וכן הלאה.

כן, על מנת ליצור לוגו מנצח דרושה השקעה של משאבים, אולם מדובר בהשקעה שללא ספק תחזיר את עצמה בעתיד, כמו קידום אתרים שתוצאותיו לרוב אינן ניכרות באופן מיידי, אולם מחזיקות מעמד לזמן רב. לכן גם אם דעתו של בעל העסק ממוקדת בטווח הזמן הקצר, להשיג עוד לקוחות ועוד פרוייקטים שיכניסו לו כסף – הרי שמוטב כי לא ישכח לחשוב גם על טווח הזמן הארוך.

איך יוצרים את הלוגו האידיאלי?

כאמור, לוגו מעוצב היטב הוא הרבה יותר מאלמנט גרפי אסתטי, אלא יש לו קשת רחבה של תפקידים נוספים. לכל אחד מחלקי הלוגו יש חשיבות, החל בטקסט שמופיע בו (או לא) וכלה בצבע של האותיות. לפיכך, תהליך יצירת הלוגו הינו תהליך מורכב שיש להקדיש לו מחשבה רבה ולעבוד בצמוד למעצב גרפי מנוסה על מנת שבסופו יתקבל סמל גרפי שמעוצב באופן מדויק, מכוון אל קהל היעד המתאים ומשמיע את קולו הייחודי של המותג.  

מאמרים נוספים