אז מה זה בעצם SEO?

הפירוש הוא ביצוע אופטימיזציה למנועי החיפוש.

דברים חשובים בקידום אורגני של אתרים

איכות- התוכן באתר שלנו צריך להיות ייחודי ומעניין למי שמחפש אותו בגוגל. אנחנו צריכים לכתוב תוכן ייחודי לנו, לא תכנים שקיימים אצל המתחרים שלנו, כשיוצרים תוכן אנחנו צריכים לבדוק כי באמת לא נעשה שימוש בנושא אצל המתחרים או שהתוכן שייצרנו לא זהה לתוכן של אחרים. התיאורים שלנו צריכים להיות מקוריים שלא דומים לאחרים. איזה ערך ייחודי שימושי אנחנו מציעים שאחרים לא מציעים.

כמות- צריך לדאוג תמיד לתוכן חדש באתר, אבל כמות התוכן צריכה להיות תואמת לתחום, אנחנו לא צריכים לכתוב יותר מידי על נושא מסוים שאין מה לכתוב עליו כל כך הרבה, אם אנחנו עסק של אדריכלות ועיצוב פנים אנחנו צריכים לעשות שימוש בתמונות, בעבודות שלנו.

פופולריות- אנחנו צריכים להראות לגוגל שהאתר שלנו פופולרי, אנחנו צריכים שיהיו קישורים באתרים אחרים לאתר שלנו, לבנות קהילה, לגרום לאנשים להיכנס לאתר שלנו, שישתפו אותנו, יגיבו לנו, ישאירו המצלות, כל אלו מוכיחים לגוגל שאנחנו אמינים ומעניינים.

היררכיה- האתר שלנו צריך להיות מסודר בעין, הוא צריך להיות בנוי בצורה נוחה למשתמש. אנחנו צריכים ליצור תגים שיאפשרו למשתמש להגיע לאן בדיוק שהוא צריך מבלי להסתבך בחיפוש בתוך האתר. שהאתר יהיה קריא בהתאם לכל דף שהוא מייצג. מיקום של דפים חשובים בהתחלה.

כתיבה ותוכן- אחד מהדברים החשובים ביותר בSEO זה יצירת תוכן. בתור בעלי אתרים או מנהלי שיווק אתרים אנחנו צריכים לדאוג לתוכן רלוונטי לתחום שלנו באתר אותנו מקדמים. בכל זמן נתון יש לנו מתחרים במנועי החיפוש באותו תחום שאנו עוסקים בו ואנו צריכים לדאוג להוביל בתחרות הזו.

אנו צריכים ליצור כותרת ותיאור לאתר שלנו בדף גוגל, הכותרת והתיאור צריכים לענות על תוצאות החיפוש של המחפשים וכמובן, הכי חשוב, שבאמת יהיו רלוונטיים לשירות שאנו מציעים. לדוגמא, אם אני עו"ד בדיני תעבורה, אני צריכה שמילות החיפוש שלי יתקשרו בדיני תעבורה כמו שכרות, עו"ד תעבורה, מהירות, תאונות דרכים וכו'. אם אני קופצת לאנשים שמחפשים עו"ד לדיני משפחה אז התיאור ומילות החיפוש ששמתי לאתר שלי הם לא נכונים ורלוונטיים.

כאשר גוגל מזהה כי מחפש שהה באתר שלנו זמן קצר מאוד וחזר לדף גוגל לחפש תוצאה אחרת הוא מבין כי אנו לא מספקים את השירות שאותו המחפש רצה למצוא ובכך יורד לנו הדירוג בגוגל.

כמו שכבר אמרתי, על מנת לקדם את עצמנו אנחנו צריכים לכתוב תוכן, מאמרים שמתקשרים לתחום שאנו עוסקים, המאמרים האלה הם בעצם התוכן של האתר שלנו, והם צריכים להיות ספציפיים לתחום שלנו. אנחנו צריכים למקד את עצמנו מה תחומי האתר שלנו ורק לפי מיקוד זה לכתוב תוכן.

כתיבה ב SEO צריכה לכלול מילות חיפוש. מילות החיפוש שלנו צריכות להופיע בכותרת, בתיאור ובמאמר עצמו, חשוב לא להשתמש בכל המאמרים באותן מילות חיפוש, צריך להתאים לתוכן של המאמר ולגוון.

כמו גם בכותרות והתיאורים אנחנו צריכים לדאוג לגיוון בין מאמר למאמר, צריך לכתוב כותרות שונות עם מילים שונות בכל מאמר.

התוכן שאנו רושמים צריך לתת ערך מוסף לקוראים. גולש שיקבל משהו מעבר מהתוכן שלנו שהוא קרא ירצה להמשיך ולחפש באתר שלנו מידע נוסף ולקרוא עוד מאמרים, אנחנו צריכים לגרום לחזור לאתר שלנו, לשמור איתנו על קשר. ככל שיחפשו את האתר שלנו יותר אז המיקום שלנו בגוגל יהיה בהתאם, אנחנו צריכים שהתכנים שלנו יזמינו את הקוראים לחפש את האתר שלנו.

צריך לדאוג לנראות של הטקסט, צריכים ליצור מרווחים, פסקאות, כותרות ביניים על מנת שיראה מסודר וקריא ולא מקבץ מילים ארוך ולא מזמין. חשוב לשים לב כי אין לנו שגיאות כתיב, שהמאמר מנוסח בשפה תקינה.

חשוב תמיד להדגיש את שם המותג/ החברה שלנו, בין אם אנחנו כותבים תוכן לאתר חיצוני עם קישור לאתר שלנו ובין אם אנחנו כותבים את התוכן לאתר שלנו. צריכים במהלך המאמר להזכיר את המותג.

האתר שלנו צריך להיות נקי מתכנים מיותרים, לא רלוונטיים.

טיפים לכתיבת SEO איכותית:

  • תוכן מקורי ומעניין
  • להשתמש במילות חיפוש מתאימות (בכותרת, בתיאור ובתוכן)
  • כתיבה נקייה, וללא שגיאות כתיב
  • כתיבה משכנעת ושיווקית
  • טקסט מסודר מבחינה ויזואלית

מהי כתיבת SEO נכונה

כתיבת SEO נכונה, קודם כל מתחילה במילות מפתח נכונות. מטרת הSEO היא כמובן קידום אורגני ולא ממומן של עסקים במנועי החיפוש על מנת לעלות את הדירוג של הדף הרצוי במנוע החיפוש. מטרת הSEO היא השגת התוצאה הטובה ביותר באמצעות הנתונים הקיימים, עלינו להתאים את דף האתר עבור הביטוי אותו הגולש חיפש. על מנת שנגיע לתוצאות הטובות ביותר אנו נצטרך לנקוט במספר אמצעים;

במידה ולא קיים אתר אינטרנטי אנו צריכים להקים אתר אינטרנטי, ובמידה והוא קיים, ואינו איכותי במיוחד, צריך להפוך אותו לאטרקטיבי עבור הלקוח. כמובן שאופי האתר צריך להיות מותאם לשירות אותו הוא מציע. כלומר, זה תלוי אם האתר מציע מוצרים, שירותים, מידע וכו'. כך או כך, האתר אמור להכיל מאמרים ומידע לגבי המוצע באתר. לדוגמא, אם האתר הוא אתר של אולם אירועים, צריכים להופיע מאמרים בהם מופיעות מילות המפתח מספר פעמים.

כאשר נרשום את המאמרים, אנו צריכים לדעת ולזכור שהמאמרים מיועדים עבור קהל אנושי, ולא רק כלי עבור מילות המפתח. לכן, עלינו ליצור תוכן מעניין אשר יגרום ללקוחות הפוטנציאליים לא לעזוב את הדף מחוסר עניין. אנו צריכים לבדוק את עצמנו אם הטקסט הקיים באתר מרתק או לא.

כפי שציינתי מקודם, בראש ובראשונה, אנו נדרשים למצוא את מילות המפתח המתאימות ביותר אשר יובילו את הלקוחות הפוטנציאלים אל העסק אותו אנו מקדמים. כך שלדוגמא, במידה ולקוח פוטנציאלי ירצה לרכוש אופניים חשמליים באזור תל אביב ויחפש היכן הוא יכול לרכוש אותן וירשום בגוגל "אופניים חשמליים בתל אביב", אנו נרצה שבית העסק אותו אנו מקדמים ייחשף לגולש במיקום כמה שיותר ראשוני כי זה משדר מוניטין גבוה.

אנו נעשה זאת באמצעות הוספת מילות מפתח אלו בדף הנחיתה או האתר, בנוסף נצטרך לקחת בחשבון מילות חיפוש נוספות שהגולש יכול להשתמש בהן, כמו לדוגמא, "אופניים חשמליים זולות בתל אביב" או "אופניים חשמליים במרכז". חשוב מאוד לדאוג שבכדי שהקידום האורגני יהיה יעיל, אנו נצטרך לדאוג שמילות המפתח תחזורנה על עצמן באופן טבעי.

הדגשים:

נצטרך לבצע בדיקה מקיפה של השירותים ו/או המוצרים שאותו בית עסק מציע, כך שאם נחזור לדוגמא של חנות האופניים, במידה והעסק מציע גם שירותי תיקונים מלבד מכירה של אופניים, נוסיף במילות המפתח גם "תיקון". למטרה זו, נצטרך 2 או יותר(תלוי במספר השירותים אשר בית העסק מציע) דפי נחיתה נפרדים בתוך האתר עצמו. בנוסף, חשוב לציין, כי יש לעדכן את האתר בתוכן, כי אחרת הוא יהיה לא רלוונטי.

חשוב להוסיף מילות מפתח שליליות. כלומר שאם לדוגמא, אני מעביר קורס דיגיטלי בSEO בתשלום, הייתי רוצה להימנע מגולשים שמחפשים מדריך או קורס דיגיטלי בחינם.

כאשר אנו נרצה לקדם אתר, אנו נרצה להשתמש בכמות קישורים גדולה אשר יובילו את הגולש אל האתר שלנו. על פי הנחיות גוגל, אסור לבית העסק לפעול באופן אקטיבי בשביל לגרום לאתרים אחרים לקשר אל האתר אותו אנו מקדמים, אלא רק קישורים שנוצרו באופן טבעי.

גוגל היא חברה עם אינטרסים מסחריים. האינטרס של גוגל הוא כמובן שעסקים יבחרו בקידום ממומן ולא בקידום אורגני אשר לא מפיק לו רווחים, לכן עלינו לשחק בזירה בצורה חוקית ונקייה.

טיפים:

לבדוק בגוגל, מה הן התוצאות אשר מופיעות במקומות הראשונים כאשר ארשום ביטוי בגוגל שהייתי רוצה שיוביל את הגולש אל האתר שאנו מקדמים. במילים אחרות, לבדוק את המתחרים שלי. לאחר שבדקתי ומצאתי את המתחרים של העסק, ניתן לבדוק בGoogle Ads לאחר הזנת כתובת האתר, מה הן מילות החיפוש אשר הגולשים השתמשו בהם שגרמו להם להגיע אל האתר המתחרה, ובזאת ללמוד מן המתחרים ואין בכך דבר פסול.

הייתי ממליץ לקחת בחשבון שגיאות כתיב או הקלדה או זכר/נקבה. כלומר, מרבית החיפושים אחר אופניים חשמליים נכתבו כ"אופניים חשמליות". המונח הנכון, הוא כמובן, אופניים חשמליים, אך אי אפשר לפסול את האופציה הנ"ל.

אוסיף על כך, שחברת "סניקרס"(החטיף שוקולד) שהסלוגן שלהם הוא "אתה לא אתה כאשר אתה רעב" עשו מהלך גאוני בזאת שגילו כי יותר מ40% מהחיפושים המתבצעים מהסלולרי, הכילו שגיאת כתיב כלשהי בעקבות מסך המגע ומהירות ההקלדה.

לכן, סניקרס לקחו מספר ביטויים פופולריים אשר גולשים חיפשו שהכילו בהן טעות (לדוגמא “acebook”, כמובן שהגולש התכוון לחפש “Facebook”) ובאמצעות הקידום הממומן, כאשר התבצע חיפוש בעל שגיאה פופולארית, התוצאה הראשונה הייתה ש"אתה לא אתה כשאתה רעב" עם קישור לדף המבוקש.

כמובן שזוהי דוגמא לקידום ממומן, אך עדיין מחזקת את העובדה שאי אפשר להתעלם מטעויות הקלדה או שגיאות כתיב. (מוסיף כאן קישור, במידה וזה עורר עניין https://www.youtube.com/watch?v=rWnlaS0_QO4)

ברצוני לשתף טיפ נוסף, הוא לנסות להיכנס לראש של הלקוח. להבין מה הצורך שלו, מה הוא רוצה למצוא בחיפוש שלו ובאיזה מילים הוא עלול להשתמש. פרט זה חשוב מהסיבה שאנו יכולים לפספס כמות גדולה של לקוחות פוטנציאלים, רק כי לא ניסינו להבין עד הסוף מה חושב הלקוח ובאיזו צורה יחליט לעשות את החיפוש שלו.

לסיכום, לדעתי, SEO איכותי וטוב הוא שילוב של מספר גורמים; מאמרים טובים ומדויקים, חקר מילות מפתח נכונות, והבנת הלקוח. כמובן שישנם גורמים נוספים המשפיעים על איכות הSEO, אך לדעתי, הנ"ל הם עיקרי הדבר.

חזרה לדף הבית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים