כיצד שיפור מראה האתר תורם לשיפור חווית המשתמש

אחד המושגים הבולטים בתחום של בנייה וקידום אתרים הוא חווית המשתמש. בפוסט הבא נסביר מהי חווית משתמש, נבין איך חווית משתמש טובה משרתת את הגולשים שלנו שהם כמובן לקוחות פוטנציאליים ונענה על השאלה החשובה כיצד ציפור מראה האתר תורם לשיפור חווית המשתמש.

לוגו לעסקים

אז קודם כל בואו נבין אחת ולתמיד – מהי חווית משתמש?

חווית משתמש או מה שנקרא בשפת האינטרנט UX-User Experience היא תהליך שלם המאפשר להתאים את הגלישה באתר או באפליקציה לצרכים המדויקים של קהל היעד שלנו.

 

חווית משתמש משלבת בתוכה מגוון של אלמנטים כמו עיצוב לוגו ואתר, מהירות הטעינה שלו, הדרך שבה הקטגוריות מסודרות בו, קלות השימוש, סוג הטכנולוגיה וכמובן המענה למטרות השיווקיות שלנו.

 

למעשה, חווית המשתמש היא זו שגורמת לקשר שנוצר בין המוצר או המותג שלנו לבין הלקוח. הרעיון הוא להעניק לגולש חוויה ייחודית, חד פעמית, משהו שלא רק יניע אותו לפעולה בזמן אמת, אלא גם יגרום לו לספר על האתר שלנו לחברים שלו, לשתף מוצרים ופוסטים מתוך האתר ובקיצור מספקת לו מענה מושלם לכל הצרכים שלו. כמובן שזה גם עולה בקנה אחד עם קידום אורגני והצרכים של האתר.

 

מה הופך חווית משתמש למעולה?

  • רמת נגישות
  • מידע רלוונטי
  • שיווק, פרסום ומכירות
  • ניווט והתמצאות
  • אמינות גלישה
  • עיצוב, ויזואליות
  • חדשנות יצירתיות

 

אם נשפר את מראה האתר שלנו, איך זה יתרום לחווית המשתמש?

ובכן, במקרה הזה המשפט אל תסתכלו בקנקן אלא מה שבתוכו לא תמיד נכון. כמובן שיש חשיבות גם לתכנים של האתר ולדברים שנמצאים מאחורי הקלעים, אבל בגדול אתרים שנראים טוב מעלים את אחוזי הגלישה ומקטנים את אחוזי הנטישה. ומה זה אומר נראים טוב? זה אומר שנעים לעבור בין העמודים, זה אומר שנוח לקרוא את הטקסטים, ששילובי הצבעים נכונים, שהתמונות ברורות וחדות, בקיצור שתהליך העיצוב באתר מושקע ועונה באופן מדויק למותג שאנחנו חושפים בפני הגולשים שלנו.

עיצוב לוגו

טיפים ליצירת חווית משתמש מושלמת

  1. הימנעו מהצפת מידעי – הציגו את המידע שלכם בצורה הגיונית. בהתחלה השקיעו במידע מועט, חשוב ועל פי הדרישה של הגולש. זה המקום להיכנס לראש של הלקוח שלכם ולהבין בדיוק מה הוא מחפש.
  2. חלוקה למקטעים – אם האתר שלכם משלב כל מיני תהליכים או אשפים, חלקו את המידע למקטעים כדי שיהיה ברור ומובן. שלבו סרטוני הדרכה, תמונות או כל דבר ויזואלי אחר שיכול לפשט את התהליכים הללו.
  3. השתמשו בשפה בה הלקוח שלכם מדבר – מיקרו קופי הוא אחד הדברים הכי חשובים בתהליך של יצירת חווית משתמש טובה. תלמדו את הגולש שלכם, דברו בשפה שלו והשקיעו בניואנסים שיהפכו את האתר שלכם לאחר, ייחודי ויוצא דופן.

 

לסיכום, יש קשר ישיר בין חווית משתמש, עיצוב של האתר וקידום האתר שלנו בגוגל ולכן כאשר בונים אתר יש להתייחס לכל האלמנטים וליצור סינרגיה ביניהם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים