עיצוב לוגו לגוטנברג

עיצוב לוגואיזה לוגו הייתם מעצבים לאיש שאפשר בעצם במאה ה-15 את הדפסת הלוגו הראשון בעולם בבית דפוס. מר רוטנברג ?

עוד לפניו נוהגים היו להדפיס ספרים בסין אבל לא בדפוס מסודר אלא על לוחות חרס, גלילי חותם או חיתוכי עץ. כלומר היו כל מיני שיטות פרמיטיביות כדי לכתוב ולהדפיס דברים, אבל זה לא היה המוני כמו אצל גוטנברג, זה היה בעבודת יד סיזיפית ולכן הספרים היו יקרים מאוד ולא רבים היו האנשים שהרשו לעצמם להחזיק בהם.

משום כך גם המידע לא זרם. כאשר אין לך בעצם ספר כדי להעביר ידע, הוא נשאר אצל בעליו. המהפכה של גוטנברג אם כך היא לא רק מהפכה של דפוס, אלא של מידע.

אפשר בהחלט להגיד שעם תחילת ההדפסה אצל גוטנברג, החל עיצוב לוגו שכן גם הספרים שלו היו חתומים בלוגואים.

גוטנברג היה בכלל צורף זהב

המצאת הדפוס, הלוגו וכל השאר התאפשרה הודות לכישרונו של מר גוטנברג כמומחה להחתמה והטבעה כצורף זהב. הוא היה הראשון שעבר מלוחות מגולפים לאותיות מתכת אותן הוא יצק מסגסוגת מיוחדת שגם אותה הוא המציא. הוא יצק אותיות נפרדות זו מזו ולכן ניתן היה להרכיב מהן כל פעם מילים אחרות, ובעתם להתחיל להדפיס ספרים בערך כמו שהדפיסו עד לפני כמה עשורים לפני שהומצא הדפוס הדיגיטלי.

הצבע שהדפיס אתו גוטנברג היה צבע שמן של ציירים. לא היה אז משהו אחר. תארו לעצמכם עיצוב לוגו בצבעי שמן. יכול להיות מקורי מאוד.

עיצוב לוגו זו אומנות

אם נביט על כל מיני לוגואים, נראה שאחד הדברים שעוברים בלוגואים הכי מוצלחים, זה היעדר תחכום.

כאשר רוצים לפנות להמונים, צריך לעשות את בפשטות וללא כל רצון או יומרה. כך בעצם אפשר לדבר לכולם ולעשות עיצוב לוגו שבאמת נוגע ומובן להרבה אנשים.

לוגו לא חייב להיות מפוצץ ושופע במסרים שלו. הוא צריך להיות פשוט, אחיד וקליט מעין כמוהו. הוא חייב להיות מובן וברור וכזה שלא צריך מפרט טכני כדי לזכור אותו. כמה שיותר פשוט יותר טוב.

עיצוב לוגו מקורי הוא בדיוק כמו בניית אתרים – כאשר זה מקורי זה עובד טוב יותר, זה מצליח יותר טוב.

עיצוב לוגו עפ"י תכונות מוצר

הרב מעצבים גרפים מבססים את עיצוב הלוגו שלהם על התכונות הבולטות של המוצר, וזה בהחלט נכון במיוחד כאשר התכונות זה הדבר שמוביל את המוצר הזה. בדיוק כפי שמי שעוסק בתהליכי קידום אורגני.

לדוגמה אם צריך לעשות לוגו לפיצה ששמים עליה 50% יותר מוצרלה יותר מכל פיצה אחרת, אז עיצוב לוגו של גבינה מותכת מטפטפת כזו שאי אפשר לישון, כשחולמים עליה עד שלא זוללים אותה, הוא עיצוב לוגו קולע לתכונות של המוצר וזה מספיק.

מאמרים נוספים