בשנת 2016 עמד היקף הפרסום על 3,880 מיליארד שקל, פחות מאשר בשנת 2015. איגוד הפרסום הישראלי פרסם ברשת מאמר הכולל הצהרות על דשדושו של עולם הפרסום במקום מזה עשור. במילים אחרות- העולם הדיגיטלי תקע את עולם הפרסום.
ההאטה בדינמיקה של עולם הפרסום נובעת לדברי מומחים מהתכנים המופצים חינם ברשת, וכן מהאפשרות לדלג על פרסומות בתוכניות מוקלטות, שגורמים מן הסתם להפחתה ברמת החשיפה ויש לכך אפקט מצטבר על נתוני השיווק. דבר נוסף שאופייני היום לעולם הפרסום הוא החלפת מדיות בקצב מסחרר. זה בעיקר מעיד על איזה שהיא בדיקה של המפרסמים בעולם בו שולטים היום 2 עולמות פרסום, האחד ותיק יותר עם קבלות והשני- עם תוצאות מידיות וכלים טכנולוגיים.
הצלחתו של עולם הפרסום הדיגיטלי היא זו בעצם שגורמת לתקיעה המורגשת בעולם הפרסום. בעבר פגע הפרסום הדיגיטלי בעיקר במדיה המודפסת, אבל היום הוא פוגע גם גם באמצעי מדיה אחרים.
במצבו העגום של עולם הפרסום דומה כי עיצוב לוגו היה מן הסתם נוגס בעוגה הזו כמעט כמו שנוגסים בתפוח של אפל, להבדיל אלפי הבדלות…
37% לטלוויזיה בעוגת הפרסום 2016
למרות הכלים הטכנולוגיים והלהט המשודר של עולם הפרסום הדיגיטלי, מצליחה הטלוויזיה לשמור על מעמדה כאמצעי פרסום מוביל (37%).נתון זה יש לומר הוא יותר מהאחוזים של כל אמצעי הפרסום הבאים: שילוט חוצות, קולנוע, רדיו ועיתונות. הזמנים הכי מבוקשים לפרסום בטלוויזיה אגב הם החגים.
כמו שזה נראה הטלוויזיה תצליח לשמור על מעמדה לעוד הרבה זמן, כי היא בעצם מהווה את "ההפסקה" הראויה היחידה מהגלישה ברשת. גם היום אנשים מכורים לתוכניות טלוויזיה וריאליטי, לסדרות ועוד ולכן ככל שהטלוויזיה תהיה מבוקשת ע"י הצרכנים והרייטינג שלה יהיה גבוה, כך היא תוכל לשמור על הנתח שלה בעוגת הפרסום.
יחד עם זאת יש לפזול לעבר יוטיוב ופייסבוק ולהבין כי הם מהווים איום די גדול על מעמדה של הטלוויזיה ככלי פרסומי, בעוד שהן מתמודדות על כל קמפיין וכל תקציב פרסום אבל נותרות בתחרות מול פלטפורמות חינמיות כמו יוטיוב ופייסבוק.
דבר אחר בטוח עיצוב לוגו לטלוויזיה ששומרת מעמדה בעולם דיגיטלי בטח יניב לוגו מגניב…
12% ירידה בהיקפי הפרסום
כ-100 מיליון ₪, אלו הם 12% ההפסדים שנגרמו לעולם העיתונות, מגמה שנמשכת מאז פריחתו של העולם הדיגיטלי. מדי שנה אנו שומעים על סגירתם של עיתונים וזה באמת קורה כל שנה נסגרים כמה, וכיום נותרנו עם מעטים ומיתולוגיים.
אם בעבר רבו המפרסמים על עיצוב לוגו בפרסום של כפולת עמודים במגזין מבוקש, הרי שהיום גם גודל המודעות וגם מספר האינצ'ים שלהם במגמת ירידה וזה בכל העיתונים קרי עיתונים יומיים, מקומונים ועוד.
מה שבעצם קורה זה שהיום החברות הגדולות במשק, מעבירות תקציב די גדול שלהם דווקא לעולם הפרסום הדיגיטלי בו כל עיצוב לוגו מתנוסס על כל באנר ואתר ואילו את מקומן של החברות הגדולות תפסו מפרסמים קטנים שפתאום תקציבי הפרסום המצומצמים ועם ההנחות הגבוהות זמינים להם. החברות יודעות על התהליך של פרסום בגוגל, יודעות שזה עובד ובכלל זה פונות אל חברות פרסום במדיה הדיגיטלית.
על עיצוב לוגו ופרסום דיגיטלי
לעומת הירידה המתמשכת על עולם העיתונות והפרסום בכלל, הדיגיטל ממשיך לפרוח והוא רשם גידול של 15% עם 30% נתח בעוגת הפרסום כולה. גם הפרסום בוידיאו און ליין ממשיך להתחזק וכן ערוצים כמו יוטיוב ופייסבוק.
העובדה שהאינטרנט צומח, גורמת להרבה מאוד חברות לצאת עם עיצוב לוגו חדש וקמפיינים של השקה מחודשים במקום הכי נצפה היום בעולם- ברשת האינטרנט. עסקים רבים פונים אל חברות בניית אתרים כדי שיתאימו את הלוגו החדש למיתוג האתר. שילוב מנצח שגורם לעסק לזנק עוד יותר.
זה כאילו והכול מתחיל מחדש, על עולם הפרסום ועל עיצוב הלוגו שוקדים היום מעצבים גרפיים שמבינים יותר מכל לעשות עיצוב לוגו שבולע את כל הדגים הקטנים ברשת…