SEO וכתיבה נכונה לקידום אתרים

מושג זה (SEO) מציג קידום תוכן באינטרנט, אורגני או ממומן. ממומן זהו תוכן שמופיע ומפרסם האתר שילם כסף על מנת לקדם את האתר לראש רשימת החיפוש הרלוונטית למילות החיפוש. אורגני אלו התוצאות שמוצגות כשבראש הרשימה הרלוונטיות והפופולריות ביותר ללא תשלום.

זאת אומרת שהתחרות במנוע החיפוש היא לא רק על האתר שבו המילים הרלוונטיות מתקשרות לאתר הפופולרי ביותר עם הכי הרבה הקלקות, אלא ישנם עוד כמה מתחרים המשלמים כסף בכדי להיות בראש רשימת החיפוש. ככל שהתחום תחרותי יותר, כך הדברים הקטנים ביותר עלולים להיות אלה שיגרמו לאתר לנצח בקו הסיום.

חוויית משתמש מהווה את אחד הגורמים החשובים להצלחת ה SEO – ושיפור ההמרות. לכן אופטימיזציה למנועי חיפוש חייבת להתמקד גם במבנה האתר. כאשר אתר נכנס לתהליך קידום אתרים, יש לבדוק אותו לא מנקודת המבט של בעל האתר אלה מנקודת המבט של הלקוחות.

שילוב מילות מפתח זה חלק חשוב, כאשר ישנו צורך לקדם עמוד קטגוריה או כל עמוד אחר באתר בצורה אורגנית יש להקפיד שמילות המפתח מופיעות בו בכמות הנכונה, כולל פעם אחת בפסקה הראשונה ובאחת מכותרות הביניים. כמובן שהמילה צריכה להופיע גם בכותרת הראשית. כמו כן, חשוב מאוד להקפיד שלא להגזים ולשלב מילות מפתח יתר על המידה. במקביל יש לשלב מילים נרדפות ומושגים רבים מהתחום בתוך התכנים שעולים לאתר.

כמו כן, מכיוון שמלאכת קידום אתרים כרוכה בבניית מערך קישורים פנימיים יש לשבץ ביטויי מפתח נוספים בתוכן של כל עמוד באתר על מנת שיהוו פלטפורמה איכותית ליצירת קישור פנימי אשר מפנה לדף אחר באתר.

כל אתר חדש שעולה ברשת האינטרנט נאלץ להתמודד מול תחרות גדולה או אתרים המספקים שירות או מוצר דומה. היתרונות היחסיים של אתרים מתחרים הינו וותק, מידת פרסום ומודעות בקרב קהל היעד. כמו כן, אתר חדש צריך להתאמץ על מנת להצליח לשנות את הרגלי הגולשים ולמשוך אותם אל האתר שלו.

לכן, אתר חדש צריך להיות אטרקטיבי, מעניין, בהיר והמצדיק את הגולשים לנטוש את ההרגלים שלהם ולעבור לאתר חדש. לאחר ניסוח קונספט, יתרון יחסי וייחודיות האתר יש לבצע תרשים זרימה בו נקבעים הנושאים בהם יעסוק האתר לפי דירוג חשיבותם.

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

כתיבה כזו דורשת יכולת אנליטית, אסטרטגיה, היכרות מעמיקה עם רשת האינטרנט ודרישותיה ויכולת חשיבה לטווח ארוך. טרם תחילת כתיבת התוכן לאתר, יש לבנות תוכנית מראש שתכלול את מדרג הדפים בהתאם לביטויי החיפוש הפופולריים.

הדירוג יסודר באופן כזה כך שהנושאים הפופולריים ביותר יהיו בראש תרשים הזרימה ובסדר יורד על סמך תוצאות מחקר מעמיק של ביטויי מפתח שכיחים. הנושאים בראש תרשים הזרימה יהוו דפים מדרגה ראשונה כלומר דפים ראשיים באתר.

בשביל קידום טוב צריך לשמור על כללי הכתיבה הנכונה, לחזור על מילות החיפוש רק בהקשרים הגיוניים, להיות בעל תוכן אמיתי ולתת ערך מוסף לקורא, להיות מקצועי.

תוכן האתר צריך למעשה להגשים שלוש מטרות: ראשית, עליו לפתור בעיה או צורך מסוימים עבור הקהל בצורה הכי מעניינת ומושכת. שנית, עליו להעביר למנועי החיפוש את המסר שהאתר הוא אמין, מהימן ומועיל על מנת שהקהל ידרג אותו גבוה בתוצאות החיפוש. ושלישית, התוכן צריך להעביר את המסר השיווקי הנכון או לתמוך במטרות השיווקיות של אותו מוצר/מותג אותו הוא מעוניין לקדם.

תפקיד הקופירייטר שכותב את האתר הוא לתכנן את עמודי הטקסט כך שיעמדו בקריטריון וינצלו בצורה המיטבית את מנועי החיפוש. תפקידו הלכה למעשה הוא לגרום לאתר להיות יותר אפקטיבי ויותר אטרקטיבי בכל הקשור לתוכן, עליו לגרום לאתר למשוך יותר גולשים שיהפכו מגולשים לקונים.

לסיכום, תוכן במנוע החיפוש דורש חשיבה אסטרטגית עמוקה, עם תכנון לטווח הרחוק שקושר בתוכו הפעלה של כמה מוחות ליצירת תוכן אידיאלי, פשוט, נוח ונגיש בהתאמה מושלמת למילות החיפוש הרלוונטיות.

כתיבה נכונה של SEO

כתיבה נכונה של SEO מתחילה דרך מחקר מילות מפתח. קודם כל בחירה נכונה של מספר מילות מפתח נפוצות. ישנו צורך לבנות בצורה נכונה את עמודי האתר כך שיהיו רלוונטיים למנועי החיפוש, ולמקם את מילות החיפוש בטקסט במקומות אסטרטגיים. למשל, יש לשים לב שהמילים לא חוזרות על עצמם, ולשלב אותם בטקסט בצורה שלא יהיה ניתן לשם לב עליהם. כתיבת כותרת מתאימה למאמר דרך שימוש במילים אשר מייצגות את המאמר ומפנות את הגולשים הרלוונטיים לאתר.

התוכן צריך להיות אמיתי רלוונטי ואיכותי לקורא, ישנו צורך לתת ערך מוסף לקורא ולעניין אותו כך שימשוך אותו לקריא המאמר וכניסה לאתר שלו. בנוסף התוכן צריך להיות מקורי ושונה מאתרים אחרים כלומר ליצור בידול מאחרים. כמו כן סידור התוכן באתר חשוב מאד, סידור צריך לגרום לגוגל להבין איך האתר בנוי ומה הנושאים החשובים יותר לעומת הנושאים הפחות חשובים. שיהיה קל להבין את מטרת האתר או את השירות שרוצים לתת.

כתיבה נכונה לSEO היא כתיבה זורמת ,מקורית, עם מידע רלוונטי אשר מספקת מגוון ועומק בנושא המבוקש ועונה לביקוש של הגולש. העבודה הנדרשת לביצוע הינו בתוך אתר ומחוץ לאתר. עד כאן תיארתי את החלק של עבודה בתוך האתר. קידום החלק החיצוני של האתר נעשה בעזרת פנייה למקורות חיצוניים אחרים וקישור לינקים והמלצות של אתר שלנו במגוון אתרים אחרים.

בנוסף ניתן להשתמש בכוח חזק שהוא הרשתות החברתיות שבו ניתן לשלב פוסטים עם קישורים לאתר שלנו. אני חושבת שלרשתות החברתיות היום יש כוח עצום ותפקיד חשוב בחשיפה לקהל רחב יותר שניתן לגעת בו ולהמליץ לו על האתר ובכך להשיג עוד גולשים.

הדגשים שיש צורך לבצע בכתיבת SEO הם:

שיפור מהירות של האתר, קיבוץ תמונות כדי שלא יתפסו מקום וכובד באתר , שתהיה גרסה אחידה לאתר, תיקון עמודי שגיאה, לבדוק שאין תוכן משוכפל כלומר שאין כותרת או חלקים באתר שמעותקים ממקורות אחרים או כתובים באותם מילים. בנוסף האתר צריך להיות mobile friendly ידידותי למכשירים ניידים בכל סוג . ישנו צורך לדואג ל friendly url שיהיה כמה שיותר קצרים מומלץ שיהיה באנגלית אבל לא חובה.

ישנו חשיבות רבה לתת דגש לתוכן האתרים.

טיפים לכתיבה SEO איכותית הם:

– מיקוד מילות מפתח הרלוונטיים לקהל המיועד לו כלומר, בשביל זה יש צורך להבין קודם מי הקהל ולמי מיעוד האתר, להתאים את מילות המפתח לקהל הספציפי הזה.

– התמקדות בקריאה נוכה של אתר, זאת אומרת שיהיה נוח לגולשים לקרוא את האתר שהתוכן יהיה בנוי בצורה אסתטית ומושכת לקריאה של עמוד כולו באתר אשר ממשיך לספק עניין וערך מוסף לקורא.

– גם כן התוכן צריך להיות ברור ומובן, מאורגן נכון, עם מבנה מסודר והגיוני לקורא אבל גם פשוט. בנוסף, יש להעמיק בנושאים התוכן יותר.

– לשפר את חזות האתר דרך תמונות, סרטונים קצרים.

– טיפ נוסף הוא לספק עובדות של הצלחות או דברים שהעסק או אתר קידם עם מספרים או אחוזים או נתונים סטטיסטים.

– לבנות תוכן שיענה על הצורך של הגולש שמגיע לאותו עמוד האתר כלומר תוכן שעונה לשאלות של הגולש.

לסיכום, אני חושבת שיש חשיבות רבה לשיטה כתיבה של SEO, המשימה הזו פתחה בפני עולם שלם שלא הכרתי לפני ולימדה אותי המון על SEO.

חזרה לדף הבית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים